Dat is voor iedereen verschillend, maar los van je karakter, kunnen en/of beschikbare tijd, is het zeker dat er een aantal zaken geregeld moeten worden!

KAN IK MIJN REIS HELEMAAL ZELF REGELEN?


"Mijn Australië reis, is dat nou niet helemaal zelf te regelen, zonder organisatie?"

Dat is voor iedereen verschillend, maar los van je karakter, je kunnen en/of je beschikbare tijd zal letterlijk “alles zelf doen” helaas niet gaan! Je hebt altijd een vliegticket nodig, visum moet worden aangevraagd of een slaapplaats moet beschikbaar zijn. Financieel risico lopen bij reisongevallen en/of ziekte doe je liever ook niet en dek je af met een goede reisverzekering. Noem het allemaal maar op: zowel vóór vertrek als tijdens jouw verblijf ín Australië zijn er heel veel zaken te regelen! Wanneer je ervoor kiest om toch zoveel mogelijk zaken zelf te regelen moet je er in ieder geval rekening mee houden dat je 2 tot 3 weken bezig zal zijn voordat je alles goed voor elkaar hebt en verder kan reizen of mag werken in Australië. Reken dat eens door: AU$ 30,- / ca € 25,- gemiddeld per nacht voor een accommodatie terwijl je in afwachting bent van je bankpas, taxnumber, zorgpas etc. Slapen kan je zelf maar liever niet op straat natuurlijk!


Waar begin je en wat mag je nou absoluut niet vergeten. Onderstaand vind je enkele belangrijke vraagstukken:

  • (Werk)visum: Waar aan te vragen? Makkelijk zelf aan te vragen? Waar op te letten als je het uitbesteed? Wanneer aanvragen? Krijgt iedereen een visum? Eerst ticket of eerst visum betalen?

  • Tickets: One-way of toch een (wijzigbaar) retour ticket? Let onder andere op de verborgen kosten en boetes voor de onvermijdelijke wijzigingen! Onderzoek hoe lang je mag reizen op een ticket! Welke timing is handig voor het kopen van een ticket? Waar zijn tickets goedkoop? En waarom? 

  • Gemeentehuis: Inschrijven of toch uitschrijven? Wat zijn de do's en dont's? Hoe pak je het aan? Waar begin je?

  • Zorgverzekering in Nederland: Aanpassen, upgraden of opzeggen? Wat vraag je na en aan wie, bij wie? Welke boetes dreigen er bij opzeggen, waarom en hoe voorkom ik dat? Wat mag je absoluut niet vergeten door te geven aan zorgverzekering en / of gemeente?

  • Reis- en werkverzekering (Backpackers Verzekering): Hoe sluit deze naadloos aan op mijn (werk)reis? Mag ik nu wel of geen zorgverzekering erbij aanhouden? Werken en autorijden ben ik dan 100% verzekerd bij ongevallen?

  • Financiën: Hoeveel moet ik gespaard hebben? Hoe kan ik geld besparen in Australië? Wat kan ik zelf doen? Nederlandse bankpas gebruiken en/of Australische bankpas? Wat is het financiële totaal plaatje voor een reis Australië en hoe verdien ik dat terug?

  • Sofinummer; Verplicht in Australië voor werk, maar waar regel ik dat? Hoe regel ik dat?

  • Belastingen en pensioen: Verplicht als je gaat werken, maar kán ik dat terugvragen? Hoe vraag ik dat terug? Wáár vraag ik dat terug? Waar moet ik op letten om geen boetes te krijgen?

  • Lokale zorgverzekering: Hoe kom ik niet voor financiële verrassingen te staan tijdens mijn reis?

  • Postadres: Verplicht voor bank en belasting zaken in Australië, maar hoe komt deze belangrijke post bij mij? Lukt het ook zonder een postadres? Of heb ik dan familie nodig in Australië? Werkt een postbus ook en mag dat?

  • CV check & Job Assistance: Moet ik betalen om te mogen werken ergens? Heeft vooraf solliciteren zin? In welke branche mag ik wel- of juist niet werken? Hoe lang kan en/of mag ik ergens werken? Kan ik ergens op terugvallen zonder contract?


De dingen die je zelf gaat doen kosten naast tijd ook gewoon geld zoals bijvoorbeeld de ambassade, een verzekering, een vliegticket, noem maar op. Daarnaast kan het gevoel blijven knagen of je het nu allemaal écht voor elkaar hebt. Helaas kom je daar pas achter op de cruciale momenten: op een vliegveld, bij de douane, in een ziekenhuis, bij het betalen van belasting, etc., etc., etc.,
 
Zie je nu al door de bekende bomen het bos even niet meer? Of wil je gewoon even checken of je het zelf allemaal goed voor elkaar hebt? Bel, mail of kom dan persoonlijk langs in Alkmaar, Almelo of op onze landelijke open dagen. De insteek is dan bijvoorbeeld “zelf regelen” met vragen als: wat is wijsheid qua tijd, geld, stappenplannen en regelzaken? Voor ieder persoon is de situatie in Nederland/België én Australië namelijk weer verschillend.
 
Dat is ook:



 

Sydney Startpakket!
Wáár moet je nou beginnen wanneer je geland bent in Australië? Laat ons jou helpen om alle reis- en werkzaken in 3(!) dagen te regelen. Waar een ander minimaal 2 tot 3 weken kwijt is, kan jij na 3 dagen onbezorgd starten met jouw trip Down Under incl. 24/7 service & back-up van ons!
Bestel nu online!
€395,- incl. Goldcard
o.a. inclusief 3 overnachtingen, bankrekening, lokale zorgverzekering en werknummer!
Wijzigbaar jaar retour ticket!
Tijdens je reis je datum én route wijzigen? Wij vinden dat logisch en bij ons kan het ook!
€ 45,- voor je datum- en € 75,- voor je route wijziging (kies uit 9 bestemmingen!). Een standaard ticket is vaak niet wijzigbaar of juist heel duur. Niet handig dus! Een flexibel en wijzigbaar jaarticket is wat je wil zonder hoge kosten of beperkingen. Klik hier voor meer info
Bestel nu online!
€1325,- All-in
incl. 30 kg bagage, eten/drinken én 'on demand' films & series kijken!
Check de beschikbaarheid en meest scherpe prijzen!
Kantoor Alkmaar: Tuinstraat 28, 1815 TM Alkmaar
maandag t/m vrijdag: 09:30 - 17:00 zaterdag: 10:00 - 15:00
Tijdens open dagen zaterdags gesloten. info@backpackers.nl
Route & Parkeer informatie.

Kantoor Almelo: Hofkampstraat 49, 7607 NC Almelo
dinsdag t/m vrijdag: 09:30 - 17:00 zaterdag: 10:00 - 15:00
Op maandagen en tijdens open dagen zaterdags gesloten. info@backpackers.nl
Route & Parkeer informatie.